الگوریتم پاندا گوگل چیست؟ نحوه رفع جریمه گوگل پاندا

الگوریتم پاندا Google با هدف ارتقاء صفحات باکیفیت و با محوریت محتوا ضمن کاهش ارزش صفحات با کیفیت پایین انجام می شود.پس صرفا  لینک سازی داخلی دیگر موثر نبود

حرکت به جلو ، مهم است که شغل شما Google Panda را درک کند و چگونه در نهایت بر خط پایین شما – فروش آنلاین شما تأثیر می گذارد.


الگوریتم پاندا گوگل برای چیست؟

گوگل پاندا استفاده می شود تا کاربران بتوانند به راحتی به پورتال هایی که کیفیت محتوای آنها ثابت است دسترسی داشته باشند.برای کاربر ، این یک مزیت است ، زیرا به آنها امکان می دهد اطلاعات خوبی به دست آورند و مهمتر از همه ، دزدی ادبی و محتوای تکراری را در اینترنت تغذیه نکنند. برای ناشران ، این به معنای پیشنهاد استراتژی های جدید برای صعود به موقعیت ها بود ، اما همچنین راهی برای پاداش دادن به کسانی که در توسعه محتوای خوب و بالاتر از همه ، کاملاً اصلی هستند

الگوریتم پاندا گوگل

چرا گوگل پاندا ایجاد کرد؟ 

گوگل الگوریتم Panda را ایجاد کرد تا به وب سایت هایی که محتوای با کیفیت بالا تولید می کنند پاداش دهد ، در حالی که وب سایت هایی که محتوای کم کیفیت ارائه می دهند ، کم می شود. 

سطح کیفیت محتوای موجود در یک صفحه وب نقش مستقیم در رضایت کاربر هنگام مرور نتایج جستجو دارد. این هدف گوگل بود که این مورد را برای میلیون ها کاربر پلتفرم بهبود بخشد تا بتوانند مستقیماً اطلاعات مفید و مفید را پیدا کنند. 

چگونه دریابیم که آیا الگوریتم پاندا گوگل بر وب سایت شما تأثیر گذاشته است؟

این اولین کاری است که شما باید به عنوان مدیر وب انجام دهید. به روزرسانی اخیر Panda در 23 سپتامبر 2014 حذف شد ، به تجزیه و تحلیل خود بروید و نمودارهای تاریخ ذکر شده در بالا را ببینید و آن را با 10 روز گذشته مقایسه کنید. اگر شاهد کاهش یا افزایش قابل توجهی در ترافیک هستید ، این بدان معنی است که وب سایت شما درمورد اثر Google Panda سکسکه می کند.یعنی توسط گوگل پنالتی  شده اید همچنین می توانید از این لینک برای ثبت نام در یک حساب کاربری رایگان SEMRUSH استفاده کنید و در آنجا می توانید افزایش یا کاهش رتبه بندی کلمات کلیدی خود را ببینید.

چگونه می توان از جریمه Panda جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از Panda ، محتوای شما باید:

  • منحصر به فرد (ناحیه مفید صفحه باید از محتوای متنی اصلی تشکیل شده باشد ، یعنی اینکه در صفحات دیگر به طور یکسان تولید نشود). اگر چندین صفحه در سایت شما بیش از حد مشابه باشد ، خوب است که همه آنها را فهرست بندی نکنید.
  • مفید (پاسخ به درخواست های کاربران اینترنت) و با ارزش افزوده واقعی (ایستادن از آنچه در سایتهای دیگر ارائه شده است یا نوشتن آن از زاویه دیگری و با عناصر اضافی).

چگونه از مجازات گوگل Panda خارج شویم؟

  • هرگونه مشکل نمایه سازی که ممکن است در سایت شما وجود داشته باشد را بررسی کنید (به عنوان مثال صفحات غیرضروری deindex ، صفحاتی با محتوای تکراری و صفحاتی با نرخ پرش بالا). با این نوع اقدامات شما در مسیر درست پیش می روید: شما خزیدن ربات را ترویج می دهید و تجربه کاربر را بهبود می بخشید.
  • محتوای خود را بهبود ببخشید (محتوای متنی منحصر به فرد ، آموزنده و مرتبط اضافه کنید!) باید کاملاً از هرگونه محتوای ضعیف ، بیش از حد بهینه یا تکراری جلوگیری کنید و یک استراتژی ویراستاری واقعی ایجاد کنید.

بنابراین اگر وقت ندارید که مطالب سرمقاله خود را از سر بگیرید: صفحات دارای محتوای بی کیفیت را حذف کنید.

  • تمام روشهای “کلاه سیاه” که قبلاً ذکر شد (خراش دادن ، مزارع تولید محتوا ، سندیکای محتوا و غیره) را حذف کنید.
  • تجربه کاربر را ارتقا دهید. برای انجام این کار ، می توانید نکات زیر را به طور خاص مرور کنید: زمان بارگذاری صفحه ، نرخ پرش ، نرخ کلیک ، زمان صرف شده در سایت ، انتخاب سایت و غیره
  • از صفحات پر از تبلیغات جلوگیری کنید و حتی اگر اکثر آنها بالاتر از خط آب باشند از آنها بیشتر جلوگیری کنید. به طور کلی ، تبلیغات را در مقالات خود قرار ندهید. مناطق غیر ویراستاری مانند فضاهای سمت چپ و راست یا سرصفحه را ترجیح دهید.

همانطور که فیلتر اکنون به طور مداوم به روز می شود ، خارج شدن از تحریم Panda بسیار سریعتر است. در یک ماه پس از اقدامات اصلاحی ، می توانید انتظار داشته باشید که به پستاندار بگویید “بای بای”!

سایت های مورد هدف پاندا

سایتهای مورد هدف پاندا

موارد زیر به طور خاص توسطPanda هدف قرار می گیرد:

مزارع محتوا

مزارع محتوا سایتهایی هستند که از کلمات کلیدی که اغلب توسط کاربران اینترنت تایپ می شوند ایجاد می شوند. از طریق این کلمات کلیدی ، سایت محتوای بسیار کمی تولید می کند که در صفحات بهینه شده بارگذاری می شود.

بنابراین ، این صفحات که از نظر ارجاع کاملاً کار می کنند ، صفحه هایی خواهند بود که در اولین نتایج SERP (صفحه نتایج Google) بیشترین نمایش را دارند. هدف این سایتها ساختن رقم به لطف تبلیغات بسیار زیادی است که در این صفحات وجود دارد.

گردآورنده مطالب

سایت تجمع محتوا سایتی است که برای انتشار در صفحات خود از سایت های دیگر (محتوایی که متعلق به آن نیست) محتوا می گیرد. این می تواند یک عمل قانونی با عملکرد برچسب سفید یا یک سیستم غیرقانونی با محتوای خراشیده شده باشد ، یعنی کلمه به کلمه در سایت ها گرفته شود ، بدون توافق آنها.

مقایسه کننده قیمت

مقایسه کننده قیمت اجازه می دهد تا از طریق یک موتور داخلی ، قیمت همان محصول را که در چندین مکان از اینترنت یافت می شود ، مقایسه کند.

گوگل خود چندین سایت از این نوع خریداری کرده و در خرید Google سرمایه گذاری کرده است ، ما بیشتر می توانیم درک کنیم ، عدم تمایل آن به مراجعه به این صفحات.

انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ

نمایه سازی صفحات وب برای گوگل هزینه دارد. و از آنجا که به نفع آن نیست (و نه کاربران اینترنت) ایندکس صفحات با محتوای کم را بخاطر داشته باشیم ، انجمن ها کمی مورد استقبال گوگل قرار می گیرند. بسیاری از سایت های فروم و نوع پرسش و پاسخ واقعاً صفحاتی را بدون محتوا یا با سوالات بی پاسخ ارائه می دهند ، بنابراین بدون علاقه.

محتوای تکراری

محتوای تکراری به محتوای تکراری اشاره دارد ، یعنی محتوای یکسان (مشابه یا بسیار مشابه) در 2 صفحه وب جداگانه.

این می تواند محتوایی باشد که به طور یکسان بین 2 صفحه از همان سایت تولید شود یا محتوای تکراری بین 2 سایت مختلف باشد.

مفهوم “متعارف” با دو معیار تعریف می شود: اولویت و محبوبیت (مفهوم محبوبیت با توجه به لینک های صفحه تعریف می شود).

نتیجه 

اگر می خواهید با Panda دوست باشید و “شاخه های بامبو” را پشت سر بگذارید ، سایت های با کیفیت ایجاد کنید و به دستورالعمل های Google پایبند باشید.

مطالب مشابه

الگوریتم برت BERT گوگل

گوگل پنالتی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *