روش های موثر برای کاهش نرخ پرش در سایت

نرخ پرش بالا یک مسئله فوری است که صاحبان وب سایت به محض شروع به دیدن کشش در وب سایت مواجه می کنند. 

هدف اصلی داشتن یک وب سایت ایجاد تعامل با کاربران است. در نتیجه ، آنها مشترک می شوند ، تبدیل می شوند ، در قیف سرب قرار می گیرند و در مرحله بعد مشتری شما می شوند. 

نرخ گزاف گویی چیست؟

نرخ گزاف گویی به درصد کاربرانی گفته می شود که از منابع مختلف به یک صفحه ورودی می روند و همان صفحه را ترک می کنند ، یا با کلیک روی دکمه برگشت یا بستن پنجره بدون اینکه زحمت بازدید از صفحات دیگر سایت را داشته باشند. 

نرخ پرش یک معیار مهم تجزیه و تحلیل وب سایت است که به درک سطح تعامل یک وب سایت کمک می کند.

چندین روش برای کاهش نرخ گزاف گویی

صاحبان وب سایت اغلب می پرسند ، “چگونه می توانم نرخ گزاف گویی خود را کاهش دهم؟” اگرچه هیچ رویکرد واحدی برای کاهش نرخ پرش وجود ندارد ، اما تمرکز بر ایجاد محتوای جذاب در صفحات فرود شما که بازدیدکنندگان را وادار می کند تا با رفتن به یک صفحه داخلی (مثلاً برای پاسخ به سوالی که آنها را به وب سایت شما وارد کرده است) ، نیازی را برآورده کنند. هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی کاهش نرخ گزاف گویی در وب سایت خود. بازدیدکنندگان را با محتوای جذاب قلاب کنید و آنها را وادار کنید تا وب سایت شما را بیاموزند تا بیشتر بیاموزند ، محصولات خود را خریداری کنند یا یک لیست اشتراک وارد کنند. یادگیری نحوه کاهش نرخ گزاف گویی وب سایت شما لازم نیست سخت ، گران و یا وقت گیر باشد. در اینجا ده جنبه از وب سایت شما آورده شده است که می توانید ضمن بهبود تجربه کاربری خود ، برای کاهش نرخ پرش تغییر دهید.

زمان بارگذاری صفحه را بهینه کنید

اولین بار شما برای درگیر کردن یک خواننده زمانی است که صفحه شما بارگیری می شود. برای ایجاد اولین برداشت عالی ، صفحه شما باید سریع بارگذاری شود ، به طور ایده آل در کمتر از یک ثانیه. با افزایش زمان بارگذاری ، دامنه توجه کاربر به پایان می رسد و سطح ناامیدی افزایش می یابد. در نهایت ، ممکن است یک کاربر صفحه شما را قبل از بارگیری کامل ترک کند ، قبل از اینکه فرصتی برای درگیر کردن او داشته باشید ، باعث پرش سریع شود. 

در اینجا چند روش برای بهبود زمان بارگذاری صفحه وجود دارد:

  • فایلهای تصویری ذخیره شده را فشرده کنید
  • مالتی مدیا را خارج از صفحه ذخیره کنید
  • نسخه سبک صفحه خود را از قبل بارگیری کنید
  • طرح میزبانی وب خود را ارتقا دهید
  • از شبکه توزیع محتوا استفاده کنید 

تصاویر و موارد چندرسانه ای روش های زیبایی برای جذب بینندگان محتوای شما هستند. با این حال ، اگر اندازه های بزرگ پرونده باعث کاهش زمان بارگیری صفحه شما می شود ، ممکن است بینندگان شما قبل از اینکه فرصتی برای قدردانی از گرافیک شگفت انگیز شما پیدا کنند ، از بین می روند. در نظر بگیرید فشرده سازی تصاویر با وضوح بالا و ذخیره سازی اقلام چند رسانه ای خارج از صفحه. پخش جریانی ویدئو از یک تورنت اغلب سریعتر از بارگذاری کل پرونده ویدیویی در یک صفحه وب است. 

علاوه بر این. برای صفحات با حجم زیاد رسانه ، نسخه کم حافظه صفحه خود را بارگیری کنید که بازدیدکنندگان می توانند در هنگام بارگیری موارد رسانه ای با حافظه زیاد ، از آن استفاده کنند. همچنین ، برای دسترسی به سرورهای سریعتر با پهنای باند بیشتر ، برنامه میزبانی وب خود را نیز در نظر بگیرید . شما همچنین می توانید از یک شبکه توزیع محتوا مانند سرویس های وب آمازون برای دسترسی به یک سرور جهانی استفاده کنید که می تواند توزیع سریعتر و محلی تری از محتوای وب شما را برای بازدید کنندگان سایت فراهم کند. 

قالب بندی هوشمند

تشکیل سازمان برای ایجاد یک تأثیر مثبت اول با بازدیدکنندگان وب سایت و ایجاد جذابیت و درک آسان صفحات وب بسیار مهم است. در حالت ایده آل ، چیدمان و قالب صفحات شما باید بینندگان شما را قادر به گرفتن نکات مهم محتوای ارائه شده به سرعت کند. برای کاربر آسان تر است که تشخیص دهد چه محتوایی در هر صفحه ارائه می شود ، احتمال یافتن اطلاعات مفید و ماندن در وب سایت شما هنگام مرور در ساختار لینک های داخلی شما بیشتر است. 

در اینجا چند ایده مفید برای قالب بندی صفحات وب خود در هنگام بررسی نحوه کاهش نرخ پرش آورده شده است:

  • از سرصفحه ها و سطوح مختلف زیر عنوان استفاده کنید که محتوای شما را مشخص می کند
  • لیست گلوله های موارد
  • قلم خود را ثابت نگه دارید
  • پاراگرافهای خود را توجیه کنید یا تورفتگی دهید

سرصفحه ها ضمن ایجاد تمرکز موضعی ، خوانندگان را به بخشهایی از صفحه وب شما راهنمایی می کنند. با خواندن عناوین و عنوان های فرعی ، بازدید کنندگان می توانند بدون نیاز به خواندن هر کلمه ، توجه خود را به بخشهای هر صفحه متمرکز کنند که بیشتر به آنها کمک می کند. 

یکی دیگر از ابزارهای مهم قالب بندی ، لیست های پرگل است. این موارد باعث می شود لیست خواندن موارد بیشتر در دسترس باشد و به سازماندهی مطالب در یک عنوان یا زیر عنوان کمک کند. علاوه بر لیست های پرگل ، استفاده از یک ساختار قلم ثابت و توجیه و / یا تورفتگی هر پاراگراف را برای ایجاد سازگاری در صفحه وب در نظر بگیرید ، در نتیجه جذابیت بصری و تعامل کاربر را افزایش می دهید. 

مطالب خود را قابل خواندن کنید

بیشتر محتوای وب مبتنی بر متن است. از کپی فروش گرفته تا پست های اطلاعاتی وبلاگ ، متن یک روش ضروری برای برقراری ارتباط در اینترنت است. خوانایی در محتوای مبتنی بر متن بسیار مهم است. تهیه محتوای قابل خواندن برای اینکه کاربر در صفحه وب شما بماند و از طریق یک منبع داخلی از طریق آن کلیک کند ، ضروری است و در نتیجه نرخ گزاف گویی شما را کاهش می دهد. برای بهبود خوانایی ، از نوشتن متن های بزرگ خودداری کنید. این موارد برای خوانندگانی که با محتوای شما آشنا نیستند بسیار جالب توجه است و ممکن است بسیاری از خوانندگان برای شناسایی اطلاعات مفید ترجیح دهند از بخش متن عبور نکنند. درعوض ، محتوا را به پاراگرافهای کوچک و فقط چند سطری تقسیم کنید. 

هنگام بررسی نحوه پایین آوردن نرخ پرش ، به یاد داشته باشید که تکنیک های خوب نوشتن در ایجاد محتوای جذاب وب نیز کاربرد دارند. سعی کنید هر یک از پاراگراف های خود را با یک جمله موضوعی که نشان دهنده اطلاعات ارائه شده در پاراگراف است شروع کنید و هر پاراگراف را با یک جمله خلاصه سریع که به موضوع بند بعدی منتهی می شود پایان دهید. 

علاوه بر شکستن پاراگراف ها ، چند ایده مهم را برای برجسته سازی از طریق صفحه وب خود انتخاب کنید. با استفاده از یک افزونه وردپرس یا اصلاح الگوی CSS خود ، می توانید ایده های مهم را برجسته کرده و با استفاده از اندازه های بزرگتر قلم ، مورب ، و رنگ قلم های مختلف نقل قول کنید. با پاشیدن این مطالب در سراسر متن خود ، می توانید یک خواننده را به ایده های مهمی هدایت کنید که ممکن است آنها را ترغیب به مطالعه بیشتر کند. با قرار دادن یک یا دو پیوند داخلی در نزدیکی این مناطق برجسته متن ، می توانید از خواننده بخواهید تا از طریق یک صفحه داخلی مربوطه ، روی آن کلیک کند و بدین ترتیب نرخ گزاف گویی خود را بهبود ببخشید.  

تعداد ابزارک ها ، پاپ آپ ها و تبلیغات را کاهش دهید

صفحات فرود مکان های مهمی برای درگیر کردن خواننده و تشویق آنها برای کاوش در صفحه وب شما هستند. در حالی که بازدیدکنندگان محتوای شما را مشاهده می کنند ، از حواس پرتی آنها با گرافیک ، تبلیغات بنر و پنجره های بازشو پرهیز کنید. این موارد می توانند منطقه قابل مشاهده را مسدود یا مبهم کنند ، در نتیجه محتوای شما مسدود شده و خواننده شما را ترغیب می کند به وب سایت دیگری برود. برای شناسایی چگونگی کاهش نرخ گزاف گویی ، به دنبال روش هایی برای تمرکز کاربر بر محتوای ارائه شده باشید. پنجره های بازشو حواس پرتی در عوض به نرخ پرش زیر متوسط ​​کمک می کنند.

با دقت بررسی کنید که آیا تبلیغات در صفحه های مقصد مورد نیاز است. اگر می خواهید آگهی تبلیغات خود را وارد کنید ، اطمینان حاصل کنید که محصول تبلیغ شده به محتوای صفحه وب شما مربوط می شود. این اعتبار شما را بهبود می بخشد و توجه خواننده را به سمت موضوعات تمرکز صفحه شما معطوف می کند. همچنین ، آگهی را به روشی نمایش دهید که به طور یکپارچه با طرح صفحه و سازماندهی محتوا جریان داشته باشد. به عنوان مثال ، بعد از بخشی که خدمات را توصیف می کند ، می توانید یک شرکت مرتبط با این سرویس را تبلیغ کنید. تبلیغ نباید بزرگتر از پاراگرافی باشد که محصول یا خدمات مرتبط را روشن می کند و باید در حاشیه صفحه به صورت صفوف یا همان نزدیکی نمایش داده شود.  

پنجره های بازشو راهی عالی برای ساختن لیست پستی اشتراک هستند . برای جلوگیری از حواس پرتی بازدیدکنندگان خود ، با دقت زمانی را که در آن نمایش داده می شود ، انتخاب کنید. همچنین ، محتوای پیام پاپ آپ باید مربوط به محتوای صفحه وب باشد. به عنوان مثال ، می توانید برای اشتراک ایمیل یک پنجره بازشو تنظیم کنید تا بعد از اقدامات و تایمرهای مختلف کاربر مانند موارد زیر نمایش داده شود:

  • پیمایش در دو سوم صفحه
  • صرف 30 ثانیه در یک صفحه
  • شناور روی پیوند خارجی و / یا دکمه خروج از برگه وب سایت

شامل تماسهای متنی برای اقدامات است

هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی کاهش نرخ گزاف گویی ، استفاده از فراخوان برای اقدامات (CTA) را در نظر بگیرید. اینها در حالی که نرخ پرش شما را کاهش می دهد ، یک روش موثر برای جذب بازدید کنندگان سایت شما است. CTA از کاربر می خواهد که براساس محتوای ارائه شده در صفحه وب ، اقدامی انجام دهد. به عنوان مثال ، یک فراخوان برای اقدام تجارت الکترونیکی ، مانند “افزودن به سبد خرید” ، می تواند کاربر را به خرید کالایی بر اساس اطلاعات ارائه شده در یک نسخه فروش در یک صفحه وب ، هدایت کند. انتخاب CTA می تواند کاربران را به صفحه وب دیگری هدایت کند تا سبد خرید آنها را مشاهده کند. این پیمایش به یک صفحه وب دوم توسط نرم افزار تجزیه و تحلیل به عنوان “بازدید” انجام می شود. 

CTA می تواند به طور موثر در انواع مختلف  صفحات وب مورد استفاده قرار گیرد  . به عنوان مثال ، CTA می تواند خوانندگان را به موارد زیر راهنمایی کند:

  • فرم تماس را پر کنید
  • اشتراک را کامل کنید
  • یک مورد را خریداری کنید
  • یک نظرسنجی را کامل کنید

هنگامی که کاربر CTA را انتخاب می کند ، وب سایت باید آنها را به صفحه وب دیگری هدایت کند تا اقدام به دریافت اعتبار “بازدید” از نرم افزار تجزیه و تحلیل کند. 

قابل ذکر است ، CTA باید از نظر بصری برجسته باشد تا کاربر بتواند به راحتی آن را مشاهده و کلیک کند. رنگ های روشن ، مانند قرمز ، زرد و سبز نئون می توانند پالت رنگ وب سایت شما را در تضاد قرار دهند و همچنین CTA را برجسته کنند. CTA همچنین باید برای مشاهده آسان موقعیت خوبی داشته باشد. مرکزیت CTA در صفحه وب و اطمینان از فضای سفید اطراف پیوند اغلب مثر است. 

پیوندهای خارجی را تنظیم کنید تا در یک برگه جدید باز شود

برای اینکه خوانندگان را درگیر و متمرکز بر محتوای وب سایت خود کنید ، لینکهای خارجی را تنظیم کنید تا در یک برگه جدید باز شوند. این تنظیم باعث می شود وب سایت شما در یک برگه باز بماند ، به شما کمک می کند از گزاف گویی جلوگیری کنید. علاوه بر این ، برگه باز باعث می شود بازدیدکنندگان پس از دنبال کردن پیوندهای خارجی بدون نیاز به جستجو در زنجیره لینک های بازگشت ، به وب سایت شما بازگشت کنند. 

همچنین می توانید برای جلب توجه بیشتر کاربران بر روی وب سایت خود ، محتوای خارجی را در صفحه وب خود جاسازی کنید. به عنوان مثال ، با قرار دادن یک پخش کننده رسانه در صفحه وب ، موارد چندرسانه ای قابل پخش و مشاهده است. اطلاعات مبتنی بر متن را می توان به یک نمایشگر تعبیه شده در صفحه شما وارد کرد.  

اگر پیوندهای خارجی را در صفحه وب خود قرار داده اید ، قرار دادن این پیوندها را در پایین صفحه قرار دهید تا به خود فرصت دهید تا اعتبار خود را ایجاد کنید. هرچه اعتبار بیشتری برای خوانندگان خود ایجاد کنید ، احتمال اینکه آنها بخواهند از طریق وب سایت شما برای پاسخگویی به پرسش اولیه خود حرکت کنند ، بیشتر خواهد بود. ایجاد یک ساختار پیوند داخلی کاملاً متصل به شما در هنگام کاهش نرخ پرش ، به ناوبری کاربر نیز کمک می کند.

بهینه سازی برای تلفن همراه

برخی از دارندگان سایت ها وب سایت هایی را نگهداری می کنند که برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده است اما تعجب می کنند ، “چرا نرخ پرش من اینقدر بالا است؟” با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای مرور اینترنت ، وب سایت هایی که برای نمایش در دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده اند ، به دلیل احتمال بروز مشکلات نمایش در صفحات غیربهینه در صفحه های کوچک ، ریسک پذیری بالایی دارند. صفحات وب باید برای نمایش واضح دستگاههایی با اندازه صفحه نمایش متوسط ​​(مثلاً تبلت) و کوچک (مثلاً تلفنهای هوشمند) ایجاد شوند. عناصر مهم برای بهینه سازی محل CTA ها ، عناوین و عناصر قالب بندی و زمان بارگذاری صفحه برای پردازش دستگاه های با توان محدود است.  

هنگام نمایش صفحات وب در یک صفحه کوچک ، ممکن است قالب بندی CSS صفحه وب برای ارائه صحیح صفحه نیاز به تنظیم داشته باشد. برخی از مضامین وب سایت که به زیبایی در یک صفحه نمایش بزرگ نمایش داده می شوند ممکن است دارای عناصر بصری باشند که تا حدی پنهان هستند یا در موقعیت ایده آل یا سمت چپ خود در یک صفحه کوچک قرار دارند. در وردپرس می توانید از تم ها و صفحات وب در صفحه های متوسط ​​و کوچک پیش نمایش کنید تا مشکلات ارائه را شناسایی کنید.

همچنین ، در نظر داشته باشید که برای دستگاههایی که محدودیت CPU و GPU دارند ، نسخههای چندرسانه ای صفحات وب خود را تهیه کنید. می توانید برای بارگذاری نسخه های سبک صفحات وب بر اساس نوع دستگاه شناسایی شده ، طرح زمینه خود را اصلاح کنید. این می تواند ضمن کاهش نرخ پرش ، تجربه کاربر را بهبود بخشد.

 مطالب خود را تازه نگه دارید

بازدیدکنندگان سایت با نیازی به وب سایت شما می روند که از طریق محتوای وب سایت شما به دنبال شما هستند تا آن را برطرف کنید. اطمینان حاصل کنید که صفحات فرود و مقالات پر بازدید را مرتباً به روز می کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ارائه شده از اطلاعات موجود برخوردار است و به اندازه کافی نیازهای متقاضی خوانندگان شما را برآورده می کند. برای مقالات دارای بازدید بالا ، اضافه کردن صفحات وب جدید که جزئیات بیشتری را در مورد یک یا دو قسمت اصلی مقاله اصلی ارائه می دهد ، در نظر بگیرید. با انجام این کار ، می توانید برای مقالات با علاقه بالا درختان محتوا تولید کنید و مقالاتی را در سطوح مختلف جزئیات شامل طیف وسیعی از کانون ها کنید. این بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا سطح جزئیات و منطقه تمرکز متناسب با نیازهای در حال تکامل آنها را انتخاب کرده و بازدیدهای مکرر را تشویق کنند. 

منابع :source

wplift

vwo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *