پنالتی گوگل چیست و ابزارهای رفع جریمه پنالتی گوگل

پنالتی گوگل

زمانی که گوگل شروع به آزمایش الگوریتم های خود کرده است ، نیاز جدی به توسعه دهندگان برای تأکید ویژه بر اینکه چگونه کلمات کلیدی خارجی Google می توانند در اینجا نقش حیاتی داشته باشند ، تبدیل شده است. به عنوان یک  علاقه مند به بازاریابی دیجیتال ، باید بدانیم که چگونه قرار دادن کلمات کلیدی می تواند وب سایت شما را در مکانی امن از نتایج جستجو نگه دار

پنالتی گوگل چیست

جریمه یا پنالتی گوگل به این معنی است که وب سایت شما دیگر در نتایج جستجوی Google ظاهر نمی شود یا رتبه وب سایت شما به شدت پایین آمده است. وقتی سایت شما جریمه Google می کند ، وب سایت شما برای مخاطبان هدف شما قابل مشاهده نیست.

گوگل پنالتی

چگونه می توان فهمید وب سایت من پنالتی شده است؟

Google می تواند مجازات هایی را به صورت خودکار یا دستی در وب سایت شما قرار دهد. در صورت مجازات های دستی ، شما قبلاً این موضوع را می دانید ، اما اگر مسئله به هر دلیل الگوریتمی باشد مسئله را از دست خواهید داد.

در حالی که علائم اولیه مجازات شدن وب سایت شما وجود دارد ، اما نشانه های واضحی از آن وجود دارد. در اینجا چند نمونه هستند:

  • مراقب رتبه بندی وب سایت خود در گوگل باشید. اگر وب سایت شما برای کسب و کار شما رتبه خوبی ندارد ، احتمال دارد که مجازات شده باشد. با این حال ، مرتبه پایین یا از دست رفته همیشه به معنای دریافت مجازات گوگل نیست. این امر همچنین می تواند به دلیل رقابت روزافزون و چگونگی معیارهای رتبه بندی گوگل اتفاق بیفتد
  • موقعیت های صفحه یک شروع به برگشتن به صفحه دو یا سه می کنند ، به ویژه هنگامی که شما اقدامی از طرف خود انجام نداده باشید.
  • رتبه کلی صفحه وب سایت شما به طور قابل توجهی کاهش یافته است. اگر وب سایت شما سابقه حضور در صفحه 2 یا صفحه 3 نتایج جستجوی Google را داشته باشد ، احتمالاً متوجه خواهد شد که رتبه صفحه وب سایت شما مانند گذشته نیست.
  • حضور کل وب سایت شما حتی در نتایج جستجوی پنهان شده Google قابل مشاهده نیست. هر چند وقت یکبار حتماً بررسی کنید.
  • یکی دیگر از علائم مجازات گوگل این است که هنگام اجرای جستجوی سایت برای وب سایت شما هیچ نتیجه ای ظاهر نمی شود.
  • لیست خود را بررسی کنید. وقتی به رتبه بندی گوگل نگاه می کنید ، معمولاً مربوط به صفحه ای در وب سایت شما است که جدا از صفحه اصلی نیست. جستجوهای دیگر را انجام دهید و ببینید آیا وب سایت شما در نتایج جستجوی Google ظاهر می شود یا خیر.

دلایل احتمالی Google برای مجازات کردن وب سایت من چیست؟

وقتی صحبت از دلایلی است که  google penalty ممکن است در وب سایت شما وضع کند ، برخی از حقایق برجسته و حتی کمتر شناخته شده وجود دارد که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید. معمولاً ، هنگامی که یک وب سایت از مجازات های Google رنج می برد ، وب سایت شما با مشکل مشاهده موتور جستجو روبرو می شود و رتبه قابل توجهی پایین را به خود اختصاص می دهد. این به این معنی است که وب سایت شما احتمالاً در رتبه بندی Google و قابلیت مشاهده آنلاین خود از دست می رود. در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است Google وب سایت شما را مجازات کند:

محتوای تکراری –

یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایلی که گوگل یک وب سایت را مجازات می کند ، به دلیل محتوای تکراری آن است. ممکن است ده ها سایت با صد در صد محتوای تکراری وجود داشته باشد و به طور کلی تفاوتی نداشته باشند. قرار دادن محتوای اصلی اساس سئو و نتایج جستجو است. Google محتوا را هر چند بار یک بار فهرست خواهد کرد و اگر وب سایت شما دارای تعداد زیادی محتوای تکراری باشد ، ممکن است Google از در نظر گرفتن آن خودداری کند. بنابراین ، قرار دادن محتوای تکراری نیز می تواند Google Penalties را به خود جلب کند و رتبه بندی وب سایت شما را دچار مشکل کند.

محتوای دارای حق چاپ –

هنجارها و قوانین گوگل در مورد مواد و محتوای دارای حق نسخه برداری بسیار سخت تر می شود. هرگونه فعالیت آنلاین مربوط به استفاده غیرمجاز از مقالات ، فیلم ها ، تصاویر و هرگونه محتوای این چنینی ضبط می شود. اگر نامی از منبع یا اجازه قبلی از مالک اصلی گرفته نشود ، موارد حتی می توانند حیاتی تر شوند.

پیوندها و مطالب پنهان –

یک روش رایج که بسیاری از آژانس های سئو از آن استفاده می کنند ، پنهان کردن تعداد معینی از محتوا یا پیوندها در یک وب سایت است. این کار به این صورت انجام می شود که کاربران می توانند یک نسخه واحد را مشاهده کنند تا ربات های گوگل روی نسخه دیگر تمرکز کنند. همچنین با قرار دادن متن به همان رنگ پس زمینه یا بارگذاری آن با لینک به روش های دیگر انجام می شود تا کاربران نتوانند آنها را ببینند. این کار همچنین با پیوندها و مطالب پنهان انجام می شود تا کلمات کلیدی اضافی در یک صفحه قرار گیرند.

با این حال ، خبر ناراحت کننده برای افرادی که چنین کاری می کنند این است که Google به شدت به چنین فعالیت هایی توجه می کند و وب سایت هایی را که با این موارد یافت می شوند ، تجزیه و تحلیل می کند.

پیوندهای ناخواسته –

پر کردن یک وب سایت با تعداد زیادی پیوند ناخواسته روش خوبی برای جریمه شدن یک وب سایت است. بله ، Google اکنون قادر به شناسایی هرزنامه یا پیوندهای بی کیفیت است که یا خروجی دارند و یا ورودی دارند. بدون شک ، ایجاد لینک یک عامل اساسی در جستجوگرها است ، اما این باید پیوندهای با کیفیت و بدون هرگونه محتوای ناخواسته باشد. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای پیوندهای زیادی نیست که به نظر می رسد هرزنامه هستند یا حاوی محتوای مربوطه هستند که ممکن است کل وب سایت شما را توسط Google مجازات کند.

استفاده بیش از حد از همان Anchor Text –

بله، چیزی که شنیدید درست است. Google احتمالاً وب سایتی را جریمه می کند که مشخص شده است از همان انکر تکست برای لینک دادن بیش از حد استفاده کرده است. زمانی وجود داشت که متخصصان صنعت سئو بر روی پیوند دادن برخی از کلمات کلیدی انتخاب شده تمرکز می کردند تا سنگر قدرت خود را داشته باشند. با این حال ، از زمان شروع به روزرسانی های جدید ، استفاده بیش از حد از اتصال متن لنگر دلسرد شده است. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای پیوندهای غیر طبیعی کلمات کلیدی یا پیوندهای اجباری نیست تا در گروه اشتباهی قرار نگیرد و توسط Google مجازات شود.

دامنه های کلمه کلیدی –

داشتن نام دامنه برای وب سایت شما هیچ خطری ندارد. با این حال ، داشتن یک نام دامنه که حاوی کلمات کلیدی باشد می تواند یک موضوع خطرناک باشد. درست مانند مسئله پیوند دادن متن لنگر ، اگر از یک دامنه مطابقت دقیق استفاده می کنید ، مطمئن شوید که محتوای خوبی روی آن باشد و کلمات کلیدی زیادی نداشته باشد. در غیر این صورت ، ممکن است شما قصد داشته باشید مردم را فقط برای گرفتن کلیک فریب دهید!

کلمات کلیدی هدف –

مجموعه خاصی از کلمات کلیدی وجود دارد که به طور مکرر در وب سایت های هرزنامه مشاهده می شود. و اگر مشخص شود که یک وب سایت پر از کلمات کلیدی مورد نظر است که به روشی ناخواسته ظاهر می شوند ، احتمالاً جریمه هایی از طرف Google جلب کرده و با مشکلات جدی در کار مواجه خواهد شد. بنابراین ، قبل از قرار دادن آن در وب سایت خود ، از استراتژی کلمات کلیدی خارجی Google برای محتوای خود مراقبت کنید. غول موتور جستجو همیشه مراقب همه جنبه های وب سایت شما است و رتبه ها را بر اساس آن تعیین می کند.

بک لینک های مخرب –

هیچ وب سایتی هرگز شایسته جلب این مجازات نیست ، اما همیشه برخی از حقایق وجود دارد که باید بدانید. متأسفانه ، اگر با رقیبی در ارتباط باشید که اقدامات غیراخلاقی را دنبال می کند ، ممکن است وب سایت شما با مبارزات پیوند دهنده مخرب هدف قرار گیرد و آن را خراب کند. بله ، این اکنون یک واقعیت است و شما باید از هر احتمالی که می تواند شما را در چنین شرایطی قرار دهد آگاه باشید.

چگونه می توان  google penalty بازیابی کرد؟ رفع کرد

پاسخ این امر در دلایل خود نهفته است. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از مجازات Google بازیابی کرده و رتبه بندی وب سایت خود را بازپس بگیرید. برخی از مراحل شما می توانید انجام دهید –

  • با پیدا کردن همه بک لینک های خود که هرزنامه یا مخرب هستند شروع کنید. اینها پیوندهایی هستند که به طور قابل توجهی بر رتبه بندی سایت شما تأثیر می گذارند.
  • هنگامی که از پیوندهایی که به رتبه بندی Google شما آسیب می رساند اطمینان پیدا کردید ، درخواست حذف اینگونه لینک ها را بدهید. می توانید درخواست شخصی خود را به مدیر وب سایت ارسال کنید تا پیوندهای نامناسب وب سایت خود را حذف کند.
  • به بررسی وضعیت درخواست خود ادامه دهید. در صورت عدم موفقیت ، توصیه می شود برای کمک بیشتر از متخصصان کمک بگیرید.
ابزار رفع پنالتی گوگل
رفع پنالتی گوگل

چگونه ما میتوانیم به شما کمک کنیم؟

مجازات گوگل می تواند برای هر وب سایتی اتفاق بیفتد. و هنگامی که این اتفاق می افتد ، بدست آوردن رتبه بندی رضایت بخش وب سایت خود آسان نیست.

پنالتی گوگل چقدر طول می کشد؟

وب سایت خود را مرتب کنید ، نتایج اصلی را می توان در طی چند روز یا چند هفته بازیابی کرد ، اما مطمئناً نه ماه ها.

با انجام موارد زیر می توانید از مجازات Google بازیابی کنید:

  • نوشتن مجدد مطالب در سایت خود
  • حذف محتوای اضافی در سایت شما
  • حذف پیوندهای بی کیفیت در سایت شما (تماس دستی با هر ارائه دهنده پیوند)
  • بهبود تجربه کاربر
  • با استفاده از Google Disavow Tool از پیوندهای بی کیفیت بی ارزش شوید
  • دامنه های هدایت مجدد را حذف کنید
  • صفحات خراب یا خطاهای خزش را پاک کنید
  • با یک مشاور یا متخصص سئو صحبت کنید

هنگامی که مجازات خود را شناسایی کردید چه کاری باید انجام دهید

هنگامی که مشکل را با استفاده از ابزار مجازات گوگل Google جدا کردید ، می توانید شروع به تجزیه و تحلیل علت مشکل کنید.

 همیشه ابتدا کنسول جستجوی Google را از نظر پیام / مشکلات خطا بررسی کنید.
 
به یاد داشته باشید که همبستگی کاهش ترافیک جستجوی شما با به روزرسانی الگوریتم لزوماً به معنای خطای بروزرسانی نیست!


به عنوان مثال سایت شما ممکن است هک شده باشد و بدافزارهای میزبان شما باشد.

اگر متوجه شدید که افت ترافیک شما با یک تغییر الگوریتم ارتباط دارد ، این امر باید شما را به سمت درستی هدایت کند که در ابتدا به عنوان یک علت در نظر بگیرید.

شما همچنین می توانید لذت ببرید …

بک لینک را کامل مطالعه کنید

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟ نحوه رفع جریمه گوگل پاندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *