
کار با گوگل کمی جعبه سیاه است. دانستن اینکه چه چیزی کار می کند و چرا برخی از وب سایت ها در نتایج بالا یا پایین می روند دشوار است.قبل از هر چیزی دلایل کاهش رتبه در گوگل مطالعه نمایید.
یکی از سوالات متداول سئوکاران جدید این است: روش های افزایش رتبه سایت در گوگل چیست
در حالی که پاسخ به خودی خود ساده نیست .ما می توانیم از طریق دو روش اکتشافی مهم به این سوال نگاه کنیم. مورد اول یک چارچوب ذهنی ساده برای افزایش رتبه شما در گوگل است ، و دوم مجموعه ای از بهترین روش های اثبات شده برای دستیابی به این هدف است. در مورد چگونگی رتبه بندی موثرتر در Google را به اشتراک بگذاریم.
اما اول: چارچوب ذهنی برای بهبود رتبه بندی شما
SEO را به عنوان یک ماشین بزرگ با صدها شماره گیر ، گیج و سایر سوئیچ های کوچک در نظر بگیرید. با بیش از 200 عامل رتبه بندی که گوگل بررسی می کند ، موارد بسیاری وجود دارد که باید در نظر بگیریم. وظیفه شما به عنوان یک SEO این است که شماره گیری ها را به نقطه درستی که شروع به بالا بردن رتبه بندی می کنید تبدیل کنید.
درک این نکته مهم است که انجام SEO خوب مستلزم آن است که مانند دانشمندی فکر کند. این در مورد آزمایش فرضیه های مختلف ، اندازه گیری نتایج و سپس تکرار آنها در روند شما است.
اما برای انجام این کار به طور موثر باید پیشرفت خود را بسنجید. اینجاست که ارزش یک ردیاب رتبه مانند Ahrefs ، Moz یا SEMRush می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند. ما دوست داریم ردیاب رتبه را به عنوان دماسنج در نظر بگیریم.
با دانستن اینکه دقیقاً چگونه در SERP بالا و پایین می روید ، خواهید دید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه. فقط به جای دیدن دما ، شما رتبه بندی می کنید.
مبانی: عوامل رتبه بندی چیست؟
دستورالعمل های کلی توضیح می دهد که چگونه Google تصمیم می گیرد رتبه بالایی را بدست آورد ، درمورد ارائه محتوای با کیفیت به افرادی که چیزی را در Google جستجو می کنند ، ساخته شده است. این رتبه بندی همان چیزی است که آزمایش مداوم شما در آن محور است. علاوه بر این ، برخی از عوامل بیش از عوامل دیگر در رتبه بندی Google شما تأثیر دارند.
چند مورد از مهمترین عوامل رتبه بندی عبارتند از:

- HTTPS – دامنه های HTTP یا دامنه های دارای SSL یک کانال رمزگذاری شده بین مرورگر شما و سرویس گیرنده وب تنظیم می کنند.
- معماری سایت – داشتن یک وب سایت ساخته شده برای اینکه از نظر ربات های گوگل دوستانه باشد ، یک روش مهم برای اطمینان از ایندکس شدن تمام محتوای شما است.
- پیوندها / ذکرها – پیوندهای متنی از وب سایت های مختلف – از جمله وب سایت های محترم در همان مکان – می تواند به رتبه بندی بهتر سایت شما کمک کند.
- سرعت صفحه – Google دوست دارد سایتهایی را نشان دهد که سریع و دارای تجربه کاربری عالی (UX) هستند. بخشی از این تجربه داشتن صفحاتی است که بار سریع و همچنین منوها بارگذاری می شوند.
- MetaData – داشتن برچسب های عنوان صحیح ، توضیحات متا و نشانه گذاری طرح یک روش مهم برای توجه و رتبه بندی محتوای شماست.
- پیوندهای داخلی – صفحه ای که در وب سایت شما به صفحه دیگری اشاره دارد ، اهمیت صفحه وب را نسبت به صفحه دیگر نشان می دهد.
- بهینه سازی تلفن همراه – Google وب سایت هایی را که دوستانه تلفن همراه نیستند مجازات می کند .
در حالی که آنجا چیزهای زیادی برای جویدن وجود دارد ، نگران نباشید. همه اینها به دو ایده اساسی برمی گردد: ایجاد محتوای شگفت انگیز که به خوانندگان شما کمک می کند و داشتن منابع معتبر به این محتوا پیوند دارند.
غذای آماده سریع
اگر محتوای شما به خوانندگان شما کمک می کند مشکلی را حل کنند – احتمال اینکه به رتبه بندی شما کمک کند وجود دارد. بیشتر عوامل رتبه بندی گوگل در این مورد متمرکز شده اند.
از طرف تلنگر ، قضیه برعکس است. اگر بازدیدکنندگان وب سایت برای مصرف محتوای شما تلاش کنند ، رتبه شما مورد توجه قرار می گیرد.
با در نظر گرفتن این مفهوم کلی ، تست را ادامه دهید و رتبه های بالا در دسترس خواهند بود.
پیوند داخلی عاملی موثر
پیوند داخلی همه چیز در مورد ارتباط محتوای یک وب سایت است. تعداد دفعاتی که یک صفحه از یک صفحه وب به صفحه دیگر پیوند داده می شود به Google اهمیت این صفحه وب خاص را علامت می دهد.
صفحه اصلی یک وب سایت معمولاً بیشترین بک لینک را دارد که به گوگل می گوید صفحه اصلی مهمترین صفحه وب سایت است.
چگونه سرعت صفحه را بهبود بخشیم
اولین چیزها: سرعت صفحه و سرعت سایت کمی متفاوت است ، اما ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
سرعت صفحه زمانی است که برای نمایش مطالب در یک صفحه لازم است. سرعت سایت زمانی است که برای نمایش گروهی از صفحات در یک صفحه لازم است. برای داشتن سرعت سایت سریع به سرعت صفحه سریع نیاز دارید.
گوگل خود از سرعت سایت به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی خود استفاده می کند. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از سرعت سریع صفحه انجام دهید که به نوبه خود سرعت سایت را بهبود می بخشد.
- Redirect Redirects – هدایت بازدیدکننده شما را کند می کند زیرا او باید منتظر هر تغییر مسیر باشد. مرورگر باید صفحه اصلی را با تغییر مسیر بارگذاری کرده و سپس صفحه هدایت شده را بارگیری کند. اگر چندین تغییر مسیر رخ دهد ، بازدیدکنندگان باید مدتی صبر کنند.
- جاوا اسکریپت را که سرعت ارائه مرورگر را کاهش می دهد حذف کنید. مرورگرها برای ارائه یک صفحه سریع HTML را می خوانند. هنگامی که یک مرورگر با JavaScript مواجه می شود که باید آن را دنبال کند ، می تواند زمان زیادی را صرف مرورگر کند تا اسکریپت مورد نظر را متوقف و اجرا کند.
- بهینه سازی کد – با حذف نویسه های اضافی می توانید سرعت صفحه را به شدت افزایش دهید. هر کد استفاده نشده ، نظر ، قالب بندی بی فایده و نویسه های اضافی که نیازی به آن ندارند ، می تواند به طور گسترده در زمان تجزیه مرورگر صرفه جویی کند.
- از حافظه پنهان مرورگر استفاده کنید – حافظه نهان مرورگر چیزی است که بسیاری از افراد بدون اینکه بدانند در سابقه جستجو چه کاری انجام می دهد ، حذف می کنند. اجازه ذخیره اطلاعات به مرورگرها به معنای ذخیره اطلاعات مرورگر در مرورگر بازدید کننده است. به شما این امکان را می دهد که یک بازدید کننده اشیایی مانند تصاویر را از قبل بارگیری کند بنابراین نیازی به بارگیری مجدد کل صفحه نیست.
- تصاویر را بهینه کنید – تصاویر نباید خیلی بزرگ باشند – به خصوص GIF. این باعث کند شدن صفحه وب شما می شود زیرا مرورگر باید تصاویر بزرگی را بارگیری کند.
- از CDN استفاده کنید – شبکه های توزیع محتوا شبکه هایی از سرورها هستند که با تحویل سنگین مطالب تحویل داده می شوند. وب سایت شما در مراکز داده مختلف در سراسر جهان ذخیره می شود بنابراین بازدیدکنندگان دسترسی سریع تری به وب سایت شما خواهند داشت.
- فعال کردن فشرده سازی – فشرده سازی اندازه کد در وب سایت شما راهی آسان برای سرعت بخشیدن به زمان بارگیری وب سایت است.
- زمان پاسخ سرور – این مهمترین مرحله برای اطمینان از سرعت سریع صفحه است. در صورت انتخاب یک میزبان وب بد ، موارد بسیاری وجود دارد که می تواند اشتباه باشد. در میان این موارد ، بارگذاری صفحه کاملاً خراب است. اگر از یک میزبان سریع استفاده می کنید ، زمان پاسخ سرور شما سریع خواهد بود.
چگونه می توانم رتبه گوگل خود را افزایش دهیم؟
شماره 1 – پیگیری – تصمیمات متمرکز بر داده ها
همیشه خوب است که به قیاس دماسنجی که در بالا استفاده شد برگردید. برای ردیابی آنچه در سئو می گذرد و تصمیم گیری متمرکز بر داده ها ، باید یک دماسنج پیدا کنیم و از آن بخواهیم به ما بگوید در جو SEO چه دمایی دارد.
شماره 2 – آزمایش و آزمایش بیشتر
جای تعجب نیست که تصمیمات آگاه از داده همیشه سازگار هستند.
کلید بهینه سازی SEO استفاده از داده های جمع آوری شده از ابزارهایی مانند AccuRanker و ترکیب این روش با روش علمی برای تغییر همزمان یک متغیر تا یافتن پیکربندی بهینه است.
به محض بهینه سازی ، SEO داخلی بسیار ساده تر می شود و می توان از مراحل انجام شده برای دستیابی به موفقیت در یک صفحه برای صفحه دیگر استفاده کرد.
نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که آزمایش هنوز باید انجام شود تا مطمئن شوید هیچ چیز راکد یا شکسته نشده است. همیشه بهبود و آزمایش بهترین راه برای اطمینان از اینکه رتبه بندی SEO وب سایت در سه رتبه برتر SERP قرار دارد ، است.
شماره 3 – لینک دهی مجدد
مطمئن ترین راه برای اطمینان از رتبه وب سایت شما ، ایجاد پیوندهای خوب است که به وب سایت شما بازمی گردند. این بدان معنی است که پیوندها باید طبیعی باشند ، عمدتا در یک پست وبلاگ که در آن به طور طبیعی در مقاله ای ذکر شده است که ارتباطی با موضوع دارد. ما در تأمین آن پیوندها برای شرکت ها تخصص داریم.
به طور خلاصه… امروز شروع به رتبه بندی بالاتر کنید
نکات اصلی سئو بیشتر عقل سلیم است. در پایان روز اگر محتوا به پرسش جستجوگر در Google پاسخ دهد ، محتوا رتبه بالایی خواهد داشت.
برخی از جنبه های فنی وجود دارد که باید به آنها توجه شود ، اما هدف اصلی این است که اقتدار محتوا را بهبود بخشید و اطلاعات ارزشمند و آسان برای هدایت را به کاربران اینترنت ارائه دهید.
مطالب مشابه