بک لینک چیست و انواع backlinks

یکی از مهمترین استراتژیهای موفقیت آمیز سئو ، ایجاد لینک است.

در میان بیش از 170 عامل رتبه بندی گوگل ، دو عامل وجود دارد که بیشترین تأثیر را دارند:

  • کیفیت محتوا – توانایی پاسخگویی به قصد کاربر ؛
  • تعداد بک لینک دریافت شده

به همین دلیل ، من توضیح خواهم داد که بک لینک چیست و چرا آنها چنین تأثیر مهمی در استراتژی سئو شما دارند.

شما ممکن است محتوای عالی در سایت خود داشته باشید و سرعت بارگیری بالایی داشته باشید ، اما هنوز در بالای نتایج موتور جستجو ظاهر نمی شوید.

کمبود لینک خارجی می تواند دلیل اصلی آن باشد!

بک لینک چیست؟

بک لینک پیوندهایی است که از یک وب سایت به وب سایت دیگر ساخته شده است. موتورهای جستجو مانند Google از کیفیت و تعداد لینک خارجی به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند. در نتیجه ، کسب backlinks یک استراتژی اساسی در سئو است.

بک لینک چیست

در حال حاضر ، رتبه بندی در بالای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت در صفحه نتایج (SERP) عملاً غیرممکن است.

موتورهای جستجو backlinks را به عنوان یک توصیه درک می کنند. از این گذشته ، اگر سایت دیگری به سایت شما پیوند داده باشد ، معتقد است که محتوای شما با کیفیت است.

چرا باید یک استراتژی بک لینک ایجاد کنیم؟

همانطور که اشاره کردم ، backlinks به عنوان مرجع کار می کند. اگر سایتی که گوگل از آن به عنوان پیوندهای با کیفیت بالا به سایت شما یاد می کند ، تمایل به اعتماد بیشتر موتور جستجو به سایت شما است.

اما فقط اقتدار صفحات و دامنه شما نیست که لینک خارجی را تحت تأثیر قرار می دهد. آنها همچنین به طور مستقیم بر روی:

  • دستیابی به ترافیک مراجعه (ارجاع) ؛
  • تقویت برند ( آگاهی از برند )؛
  • ایجاد روابط

تصور کنید از صفحه Rock Content که در رتبه اول گوگل برای سئو سایت است ، backlinks دریافت می کنید.

کسب اقتدار باورنکردنی است. از این گذشته ، اگر گوگل به آن محتوا اعتماد کند تا در درجه اول آن را برای چنین کلمه کلیدی مورد مناقشه نگه دارد ، مطمئناً با پیوند دادن به آن به محتوایی که توصیه می کند اعتماد می کند.

این مزیت آشکار است.

اکنون ، آیا شما دیگر فکر نکرده اید که این محتوا ماهانه بیش از 10،000 مورد بازدید دارد؟ چه تعداد از این افراد می توانند بر روی وب سایت شما کلیک کرده و از آن بازدید کنند؟

چند نفر که برند شما را نمی دانستند می توانند آن را بشناسند؟ اگر این پیوند منجر به مشارکت در مبادلات بیشتر و تولید مشترک مواد شود ، چه می شود؟

خوب ، این مثال نشان می دهد که چگونه محدود کردن لینک خارجی فقط برای کسب اقتدار بخش بزرگی از تأثیر این استراتژی را کنار می گذارد.

انواع بک لینک چیست؟

دو نوع اصلی لینک وجود دارد: follow و nofollow .

با چشم غیر مسلح ، هیچ تفاوتی وجود ندارد. هر دوی آنها پیوندهای یک صفحه هستند و هر دو کاربر را به صفحه ای که هنگام کلیک روی آن مشخص شده است می برند.

بنابراین چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟

تفاوت در این است که این بک لینک ها به ربات ها و موتورهای جستجو منتقل می شوند.

وقتی خزنده های Google از سایت شما بازدید می کنند و کد مربوط به پیوند را می خوانند ، آنها این پیوند را دنبال می کنند و از صفحات دیگر بازدید می کنند.

مگر اینکه ویژگی “nofollow” پیدا کنند.

پیوندهای Dofollow پیوندهای عادی هستند ، که از مجوز عبور می کنند ( شیره پیوند ) و ربات ها را به خزیدن این صفحات نیز هدایت می کند.

پیوندهای دارای ویژگی nofollow به موتورهای جستجو می گویند که این پیوند را دنبال نکنند. این مثل این است که بگویید ، “من می خواهم این لینک را به کاربر خود ارسال کنم ، اما آنها نیازی به رفتن به آنجا ندارند و من نمی خواهم از هیچ مرجعی عبور کنم.”

بنابراین ، در یک استراتژی ایجاد پیوند ، اولویت بندی پیوندهای dofollow ایده آل است ، اما پیوندهای nofollow نیز از ارزش بالایی برخوردارند.

در زیر ، من به شما جزئیات نشان می دهد که چرا شما نیز می خواهید این نوع لینک را دریافت کنید.

چگونه استراتژی بک لینک را شروع کنیم؟

اولین قدم در یک استراتژی بک لینک داشتن وب سایتی است که سزاوار پیوند باشد!

این عامل اصلی است! هر آنچه در این مقاله خواهید آموخت تنها در صورت داشتن یک وب سایت با کیفیت که مستحق دریافت backlinks است ، نتیجه می دهد.

گفته شد ، بیایید به اولین مراحل استراتژیک ایجاد لینک برویم. قبلاً می توانم بگویم که فقط بیدار شدن ، بیرون رفتن به دنبال شرکا و تبادل لینک فایده ای ندارد.

مانند هر استراتژی خوب ، شما به اهداف نیاز دارید.

1. اهداف خود را مشخص کنید

همانطور که دیدیم ، تعداد بک لینک دریافت شده می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. بنابراین ، استراتژی شما با هدف نهایی شما هدایت می شود.

ممکن است یکی از اهداف زیر را داشته باشید:

  • رتبه بندی صفحات خاص را بهبود ببخشید
  • تقویت نام تجاری و دامنه
  • افزایش ترافیک و دید.

هر یک از این استراتژی ها به انواع مختلف بک لینک ، انواع مختلف و تعداد شرکا نیاز دارند و از متن های پیوند دهنده مختلفی نیز استفاده می کنند.

درک اهداف شما بسیار مهم است زیرا آنها استراتژی های شما را هدایت می کنند.

به عنوان مثال ، اگر هدف شما رتبه بندی یک صفحه در مورد لیمو پای است ، ممکن است به فکر اولویت بندی پیوندهای آن صفحه با استفاده از متن های یکسان (مانند: “لیمو پای”) یا تغییرات آن کلمه کلیدی (به عنوان مثال: “دستور پای لیمو”) باشید.

اگر به دنبال ترافیک هستید ، از کلمات کلیدی یکسان برای استفاده از متنی که مزایا و مزایای آن را دارد استفاده می کنید.

بنابراین ، می توانید از چیزی مانند “برای بررسی دستورهای پای لیمو اینجا کلیک کنید!” یا “در مورد تهیه پای لیمو بیشتر بدانید” و سایر تغییرات.

همانطور که گفتم ، هدف استراتژی را پیش می برد .

2. ویژگی های خود را شناسایی کنید

یکی از مهمترین نکات در استراتژی کسب بک لینک ، درک بزرگترین دارایی های خود در هنگام ایجاد مشارکت است.

چه پیشنهادی دارید که به یک شریک بالقوه پیشنهاد دهید تا با یک لینک خارجی پاسخ متقابل دهد؟

چندین گزینه وجود دارد:

  • محتوا : محتوای با کیفیتی که شریک زندگی شما می خواهد شخصیت خریدار خود را نشان دهد .
  • data : داده های منتشر نشده برای بازار ، مانند سروی که شرکت شما انجام داده است.
  • محصول : به عنوان مثال یک ماه رایگان از ابزار خود را در ازای لینک ارائه دهید.
  • خدمات : مشابه محصول ، اما ارائه خدمات یا بخشی از آن ؛
  • اقتدار : اقتدار وب سایت شما می تواند برای شریک بالقوه شما جذاب باشد.
  • تیم : تیم شما می تواند روی نام های قدرتمندی در بازار شما حساب کند ، که می تواند در این مبادله ، شرکت در وبینارها ، مصاحبه ها و غیره استفاده شود.

مهم است که در اینجا مراقبت کنید ، مخصوصاً در مورد محصول و خدمات خود. آنها می توانند یک تراشه چانه زنی باشند ، اما به یاد داشته باشید که کاری را که انجام می دهید دست کم نگیرید.

به آن بیشتر شبیه یک پیش غذا یا یک تست رانندگی فکر کنید.

با این حال ، شناسایی بزرگترین دارایی های شما سلاحی قدرتمند در دستیابی به بک لینک است. بسیاری از مردم فکر می کنند تنها آنچه که آنها ارائه می دهند “لینک دادن” است ، بنابراین خارج از چارچوب فکر کنید و لینک های ارزشمندی کسب کنید!

3. شرکای خوب پیدا کنید

استراتژی بک لینک شما فقط به اندازه کیفیت شرکای شما خوب خواهد بود.

در اینجا خیلی طولانی نخواهم شد ، زیرا قبلاً در مورد اهمیت پیوندهای مناسب توضیح دادم. به عنوان مثال ، مکانیکی که پیوندی را به یک سایت پوکر آنلاین ارسال می کند چندان منطقی نیست.

عوامل زیر را بخاطر بسپارید:

  • بازارها و موضوعات مشابه
  • شرکت ها و مردم ؛
  • شخصیت های مشابه
  • احتمال پیوند دادن.

از کجا می توان بک لینک با کیفیت خریداری کرد؟

واضح است که خرید لینک چیزی است که شما باید برای سایت خود در نظر بگیرید ، اما چه کسی آنها را می فروشد؟

برخی از مکان های معروف برای فروش پیوندها عبارتند از:

  • دستی دستی
  • PBN ها (شبکه های وبلاگ خصوصی) که به عنوان سایت های واقعی پنهان می شوند
  • کارگزاران
  • مدیران وب سایتها

اما وقتی از پیوندهای پولی صحبت می کنیم ، سایت های فوق چه چیزهایی را می فروشند؟ آنها هر یک از اینها را می فروشند:

  • فرصت های وبلاگ نویسی مهمان
  • ویژگی ها یا مصاحبه ها
  • پیوندهای متنی در صفحات وب
  • به محتوای موجود در سایت لینک دهید
  • پست های انجمن
  • PBN ها

هزینه بک لینک چقدر است

مانند هر چیز دیگری در سئو ، هیچ پاسخ ساده و ساده ای برای این وجود ندارد. وقتی تصمیم به خرید backlinks با کیفیت می گیرید ، فاکتورهای زیادی نقش آفرینی می کنند.

ما در مورد عوامل اصلی قیمت گذاری خرید پیوند بحث خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم هنگام تهیه کمپین سئو خود تصویر واضح تری داشته باشید.

1. کیفیت پیوند

سایت های قدیمی با اعتبار دامنه بالا به دلیل بالا بودن کیفیت پیوند ، بیشتر نمایش داده می شوند. بدین ترتیب ، آنها هزینه بالاتری دریافت می کنند و عمدتا تعداد محدودی از قرار دادن پیوندها در ماه را دارند. یکی از راه هایی که این دامنه ها برای محدود کردن متقاضیان استفاده می کنند افزایش قیمت است.

اگر شما فقط یک مبتدی هستید و بودجه زیادی ندارید ، ممکن است بهترین سایت برای انتخاب نباشد.

2. محتوا

سایت هایی با محتوای بهینه شده ، جذاب و عالی مشکل پیدا کردن سایت های دیگر برای تجارت لینک ندارند. آنها معمولاً خوش ذوق هستند و شرکای آنها می توانند گران قیمت باشند.

یافتن شرکای محتوایی که در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد. اگر سایت جدیدی دارید ، باید به استفاده از ابزارهای موجود برای اندازه گیری سئو و استخدام نویسندگان عالی برای تهیه محتوای با کیفیت بپردازید.

با این روش ، یک قدم به فرصت های وبلاگ نویسی مهمان نزدیک می شوید.

3. صنعت

جایگاه ویژه شما هزینه پیوندها را تعیین می کند. به عنوان مثال ، خرید پیوندها در صنعت مالی می تواند گران تر از باغچه باشد. هر طاقچه ای که جریان سریع پول را به خود جلب می کند به لینک های گران تر و بالعکس تبدیل می شود.

4. قدرت نام تجاری

هنگام انتخاب شرکا در بک لینک ، حضور آنلاین شما اهمیت زیادی دارد. اگر یک وبلاگ مشهور با تعداد بیشماری از اشتراکات اجتماعی و نظرات وبلاگ دارید ، ایمیل های شما زودتر پاسخ می دهند.

در مدت زمان کوتاه و شاید کمتر پیشنهادات بیشتری دریافت خواهید کرد.

با این حال ، اگر وب سایت شما جدید باشد و شناخته شده نباشد ، مدت بیشتری طول می کشد و هزینه های زیادی را برای قرارگیری در دامنه های با کیفیت بالا پرداخت خواهید کرد.

منبع:source

مطالب مشابه

پنالتی گوگل چیست و ابزارهای رفع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *