لینک سازی داخلی چیست چگونه لینک های داخلی بسازیم

به هم پیوستن پست های وبلاگ یکی از مهمترین پارامترهای جستجوگرها در صفحه است. این باعث می شود نمره متنی وبلاگ شما بهبود یابد و همچنین به رتبه بالاتر در موتور جستجو کمک می کند.

من دیده ام که بسیاری از وبلاگ نویسان برای ارتباط با هم به بخش پست های مرتبط بسیار متکی هستند که بهترین راه حل نیست. برای اینکه بتوانید سئوی داخلی و سئو سایت خود را قوی تر کنید ، باید ارتباط Internal Links مناسبی بین پست های وبلاگ خود داشته باشید.

لینک سازی داخلی چیست

لینک ها روشی هستند که در اینترنت حرکت می کنیم و از آنچه تصور می کنید ظرافت بیشتری دارند.لینک سازی یعنی مرتبط ساختن مطالب سایت برای درک بیشتر کاربر .

هر زمان که روی چیزی در وب کلیک کنید (یا حتی گاهی اوقات فقط روی قسمت فعال متن یا تصویر بروید) ، پیوند لینک آدرس کالای مورد نظر شماست. اگر این آدرس در سایت دیگری باشد ، ما از آن به عنوان یک لینک خارجی یاد می کنیم. اگر به صفحه ای در همان سایت است ، ما از آن به عنوان یک لینک داخلی یاد می کنیم.

لینک سازی داخلی چیست

قبل از یادگیری چگونگی بهینه سازی لینک های داخلی ، بیایید یادآوری کنیم که Internal Links برای سئو چقدر مهم هستند. چه تعامل انسانی با پیوندها و چه موتور جستجو را در نظر بگیرید ، این مزایا قابل توجه است.

چرا باید لینک داخلی را پیاده سازی کنید؟

به طور گسترده می داند که لینک هایی که به وب سایت شما وارد می شوند (بک لینک backlinks) به شما کمک می کنند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. اما بسیاری از افراد فراموش می کنند که پیوند داخلی نیز یک استراتژی بسیار مهم در جستجوگرها برای افزایش رتبه بندی است.

موتورهای جستجو معمولاً ساختار پیوند داخلی شما را برای رمزگشایی از مهمترین صفحات وب سایت ، کلمات کلیدی برای رتبه بندی صفحات و عوامل دیگر بررسی می کنند.

یک ساختار پیوند Internal  خوب می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد ، ترافیک ارگانیک ، بازدهی و فروش بیشتری را به ارمغان بیاورد.

پیاده سازی پیوند داخلی مهم

تجربه کاربری بهتر

مهمترین دلیل پیوند Internal  ایجاد تجربه کاربری بهتر در وب سایت شماست.

این باعث می شود که بازدید کنندگان مدت بیشتری بمانند ، از صفحات بیشتری بازدید کنند و زمان بیشتری را در سایت خود سپری کنند … که از نظر Google چیز خوبی است. و باعث می شود افزایش رتبه سایت در گوگل می شود

با ایجاد پیوند داخلی در وب سایت شما ، به بازدید کنندگان شما این امکان را می دهد تا به راحتی به سایر اطلاعات یا مناطق وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.

عبور از ارزش ویژه لینک

که معمولاً به عنوان آب پیوند ، Pagerank ، DR ، DA ، Mozrank یا روابط عمومی نامیده می شود ، ارزش پیوند تعداد پیوندهایی است که شما به یک صفحه نشان می دهید و قدرت پیوندها تا چه اندازه است. هرچه تعداد پیوندهای لینک بالا با ارزش بالا به یک صفحه نشان دهند ، تعداد بازدید کنندگان خزنده بیشتر بوده و احتمال رتبه بندی آن صفحه در موتورهای جستجو بیشتر است.

کشف محتوا

ابتدا ، محتوا باید توسط ردیاب وب Googlebot  کشف شود تا در بالای Google قرار گیرد . پیوندهای داخلی روش اصلی یافتن محتوای Googlebot در اینترنت است.

مزایای لینک  داخلی در موتورهای جستجو.

ساختار پیوند داخلی مناسب منجر به کیفیت بهتر ترافیک وب ارگانیک با گذشت زمان می شود و کیفیت بهتر منجر به رتبه بندی بالاتر و ترافیک وب بیشتر می شود. سه سیگنالی که از طریق پیوندها به موتورهای جستجو داده می شود:

  • با ایجاد سلسله مراتب اطلاعات برای سایت شما و سئو سایت شما اعتبار ایجاد می کند
  • یافتن اطلاعات دقیق مورد نظر را برای بازدیدکنندگان آسان می کند
  • پیمایش سایت برای خزنده های موتور جستجو را آسان می کند
  • ارزش ویژه پیوندها را ایجاد و گسترش می دهد (پیوندهایی که ارزش و اقتدار را از یکی به دیگری منتقل می کنند)
  • با اتصال به همه صفحات ، به جای فقط خانه یا مخاطب ، یک ساختار نقشه برداری داخلی ایجاد می کند

پیوندها در ابتدا برای موتورهای جستجو (خصوصاً Google) به دلیل نحوه کار PageRank ، الگوریتم اولیه Google مهم بودند. در سالهای اخیر این اهمیت شروع به جلب توجه کرده است. پیوندها به داخل و خارج از صفحات وب به معنی مفهوم محتوا کمک می کنند. موتورهای جستجو می توانند محتوا را بهتر درک کنند. پیوندهای موجود در بدن یک قطعه از محتوا دارای مفهوم و مفهوم بیشتری نسبت به پیوندها در منوهای ناوبری هستند

پنج موفقیت اصلی برای موفقیت در ساختار پیوند داخلی وجود دارد که باید بدانید:

  • کاربر را اول قرار دهید
  • مقدار پیوند داخلی و جریان را مدیریت کنید
  • ساختار پیرامون موضوعات محتوا
  • از محتوای منحصر به فرد و متعارف استفاده کنید
  • فهرست بندی و اولویت بندی

راه اندازی یک استراتژی پیوند داخلی

برای سئو سایت شما این است که به طور مرتب استراتژی پیوند داخلی را ارزیابی و بهبود بخشید. اطمینان حاصل کنید که Google با افزودن پیوندهایInternal Links مناسب ، Google را درک می کند:

  • ارتباط صفحات؛
  • رابطه بین صفحات؛
  • و ارزش صفحات.
استراتژی پیوند داخلی

آیا می توانید لینک های داخلی زیادی داشته باشید؟ آره!

مهمترین خطر مرتبط با پیوند داخلی ،رقیق کردن PageRank است. مانند همه موارد SEO ، شما باید به استراتژی خود منطقی و ارگانیک نزدیک شوید. اگر از تاکتیک های پیوند داخلی بیش از حد استفاده کنید تا جایی که هر صفحه با لینک به سایر صفحات سایت شما پر شده است (بدون در نظر گرفتن ارتباط) ، خطر ابتلا به رتبه بندی را از صفحات سطح بالاتر مرتبط خود دارید. هر صفحه نباید یک صفحه فرود با ارزش باشد. برای هدایت استراتژی خود باید از داده های ترافیک و رتبه بندی موجود استفاده کنید.

نحوه تنظیم ساختار لینک داخلی ایده آل

وب سایت خود را به عنوان هرمی با مهمترین محتوا در بالا و کمترین مطالب در پایین فکر کنید.

اکثر وب سایت ها در صفحه هرم همان صفحه را دارند – صفحه اصلی آنها. تحت این ، آنها مهمترین صفحات بعدی خود را در مورد ما ، خدمات ، محصولات ، وبلاگ ، و غیره دارند. در زیر هر یک از آنها ، صفحات کمی با اهمیت تر قرار دارند – محصولات و صفحات خدماتی ، پست های وبلاگ و غیره.

اما شما نباید تمام صفحات را در یک سطح سلسله مراتب به کلیه صفحات دیگر پیوند دهید.

باید ارتباط را در خاطر داشته باشید.

چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟

لینک سازی های داخلی شما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا پیوندها یکی از مهمترین عواملی هستند که موتورهای جستجوگر مانند Google برای رتبه بندی و سفارش وب سایت ها ازنظر سئو  موتورهای جستجو استفاده می کنند.

  1. Internal Links به بهبود جریان پیوند شما یا “صفحه رتبه” به صفحات جداگانه در سایت ما کمک می کند تا به آنها در رتبه بندی بهتر کمک کند.
  2. انکر تکست ها به Google کمک می کند تا زمینه یک صفحه وب را درک کند و رتبه بهتری کسب کند.
  3. لینک سازی های Internal Links به Google Bots کمک می کند تا خزنده شود و به قسمت های مختلف سایت شما دسترسی پیدا کند
  4. پیوندهای داخلی همچنین تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

ساختن لینک های داخلی به صورت دستی

سیستمهای مدرن CMS (مانند WordPress) پیوندها و مفاهیم را با هم پیوند می دهند. این سیستم ها معمولاً با ویرایشگر متن WYSIWYG همراه هستند. بنابراین ، این پیوند می تواند به همان روشی که در Word یا Google Docs انجام داده اید ، ایجاد شود. مشکل وقتی پیش می آید که شما به مقیاس چالش بپردازید. اگر 100 صفحه وب دارید ، هر کدام 5 موضوع مختلف را مورد بحث قرار می دهند ، پس باید 500 لینک را به صورت دستی جستجو کنید.

به طور متوسط ​​، مطالعات موردی inLinks بین 3-5 پیوند داخلی در یک بدن از محتوا را نشان می دهد. وب سایت های بزرگتر ممکن است Internal Links مناسب تری در هر صفحه داشته باشند. این امر به این دلیل است که آنها محتوای بیشتری در رابطه با مباحث مورد بحث در صفحه دارند.

جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید

وقتی اطمینان دارید که پیوندهای پیشنهادی وب سایت شما را برای کاربران و موتورهای جستجو ارتقا می بخشد ، کد JavaScript را به قسمت بالا و پایین صفحه وب سایت خود اضافه کنید . این بدان معنی است که با ایجاد محتوای جدید ، بدون نیاز به اصلاح وب سایت ، می توان همه صفحات را اکنون و در آینده بهینه سازی کرد.

از مرتبط بودن محتوایی که به آن پیوند می دهید اطمینان حاصل کنید

اگر برای خرید به وب سایتی مراجعه می کنید که در حال دیدن کفش های ورزشی است و روی پیوندی با عنوان “کفش ورزشی مردانه جدید” کلیک می کنید و به صفحه ای از کفش های گاه به گاه راه رفتن زنان می روید … خوب ، این نکته را می فهمید. این امر همچنین به ارتباط خود صفحات نیز گسترش می یابد.

گزارش های لینک سازی داخلی

موتورهای جستجو و انسان به طور یکسان می توانند پس از تولید پیوندهای داخلی ، مطالب شما را راحت تر درک کنند. آنها می دانند که در کجا می توانید محتوای اختیار و موضوع را در سایت خود پیدا کنید. تعدادی ابزار درون لاین ها وجود دارد که به شما امکان می دهد پیوند داخلی خود را بیشتر مدیریت کنید.

داشبورد inLinks معیارهای سریعی را در مورد تعداد ورودی های ایجاد شده در داخل و خارج از هر صفحه جداگانه و در کل سایت ارائه می دهد. این معیارها فقط پیوندهای ایجاد شده توسط inLinks را حساب می کنند ، بنابراین هیچ پیوندی را که احتمالاً به صورت دستی در وب سایت ایجاد کرده اید ، شامل نمی شود. پیوندهای منوی ناوبری گنجانده نشده است. قابلیت جستجو برای یافتن آسان URL یا عنوان صفحه در سایتهای بزرگ وجود دارد.

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که می خواهید متن را به صفحه ای در وب سایت خود وصل کنید که توسط سیستم خودکار برداشت نشده است. برای فعال کردن این امر ، inLinks به شما امکان می دهد پیوندها را نیز از درون داشبورد به صورت دستی اضافه کنید! این کار بسیار مفید است زیرا دیگر نیازی به دسترسی سرمقاله به محتوا ندارید و برای تغییر HTML از طرف شما نیازی به مدیر وبلاگ نخواهید داشت.

اگر محتوای خود را تغییر دهید یا انجمن های موضوعی را تغییر دهید ، باید پیوندهای Internal  را دوباره تغییر دهید ، در غیر این صورت ، اگر محتوا تغییر قابل توجهی داشته باشد ، پیوندها بهینه نمی شوند.

چگونه لینک های داخلی بسازیم

Internal Links برای خزیدن ، نمایه سازی و متن برای Google ارزش دارند:

1:اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات سایت شما با سایر صفحات سایت شما مرتبط هستند.

2:در لینک های داخلی از rel = nofollow استفاده نکنید.

3:به صفحات کم کیفیت در سایت یا خارج از سایت خود پیوند ندهید.

4:پیوندهای خراب را در سایت خود برطرف کنید. پیوندهای شکسته همچنین صفحه Pagerank و لنگر را به صفحات سایت شما می رساند. پیوندهای شکسته در سایت شما معمولاً مسئله ای متفاوت از 404 خطایی است که گوگل در ابزارهای وب مستر نشان می دهد.

5:اگر به “اولویت پیوند اول” اعتقاد دارید ، می بایست هنگام ایجاد سیستم ناوبری اصلی خود که در هر صفحه مشاهده می شود ، و در جایی که در این الگو قرار دارد ، آن را در نظر بگیرید.

پیوندهای داخلی بهینه شده را در پاورقی جمع نکنید

این تاکتیک چند سال پیش به طور عامه پسند اجرا شد. گفته شد ، اگر وب سایت شما دارای هزاران صفحه وب باشد ، در ده ها هزار لینک هرزنامه ضرب می شود. چه اینکه موتورهای جستجو حتی ممکن است سایت شما را مجازات کنند.این مورد یکی ازمهم سئو داخلی است

درعوض ، درست مانند آنچه برای سربرگ خود فکر کنید ، در پاورقی خود فکر کنید. پیوندهای مفیدی مانند صفحه تماس یا پروفایل های اجتماعی خود را اضافه کنید.

وقتی افراد از نحوه کار موتورهای جستجو مطلع نشوند ، اغلب می توانند اشتباه کنند که صفحات را در داخل سایت پیوند نمی دهند. در نهایت ، این باعث می شود یک صفحه برای Google نامرئی شود مگر اینکه در یک نقشه سایت باشد یا پیوندهای خارجی نداشته باشد.

وقتی صفحه ای پیوند Internal  ندارد ، به عنوان صفحه “یتیم” شناخته می شود. برای یافتن صفحات یتیم ، می خواهید از Screaming Frog استفاده کرده و این مراحل را دنبال کنید:

  1. خزیدن خود را اجرا کنید
  2. به برگه ‘Internal’ بروید
  3. فیلتر توسط صفحات HTML
  4. ستون “پیوندها” را به ترتیب صعودی مرتب کنید

اکنون لیستی از URL هایی دارید که Internal Links دارند. اگر هر صفحه ضروری با پیوندهای داخلی صفر پیدا کردید ، باید راه هایی برای ترکیب آنها در ساختار سایت خود پیدا کنید.

صفحات بدون لینک داخلی
صفحات یتیم

نتیجه

تدوین استراتژی لینک سازی داخلی فرآیند پیچیده ای نیست ، اگرچه شامل غربال کردن داده های زیادی و نزدیک شدن راهبردی به مسائل است. توصیه ای که من می دهم این است: فقط از عقل سلیم استفاده کنید. دیگر زمان پر کردن کلمات کلیدی در محتوای خود و پیوندها گذشته است. بر روی کاربر تمرکز کنید ، حال شما خوب خواهد بود. Internal Links شما ابزاری بسیار قدرتمند برای جستجوگرها است و نباید فقط به پیمایش و استفاده از کلمه کلیدی در متن پیوند خلاصه شود.

و تا آنجا که ممکن است ، از پیوند دادن صفحات سطح بالا خودداری کنید و تعداد پیوندهای کل یک صفحه یا پست را زیر 100 نگه دارید.

منبع:source

مطالب مشابه

بک لینک چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *