دلایل افت و کاهش رتبه سایت در گوگل

این را تصور کنید: رتبه های شما ناگهان به طرز چشمگیری افت کرد. شاید با دوازده موقعیت – یا شاید آنها از 100 بالا سقوط کرده اند.

صورت شما رنگ پریده است و کف دست های عرق کرده اید. حالا چی؟

چطور می توانید تشخیص دهید که مسئله چیست و به چه ترتیب؟ محتمل ترین دلایل افت رتبه شما چیست؟

آیا رتبه بندی Google شما واقعاً افت کرده است؟

آیا شما واقعا رتبه بندی افت کرده اید ، یا ردیاب رتبه شما واقعاً بالا رفته است؟

وب سایت و حساب توییتر ردیاب خود را بررسی کنید تا ببینید آیا موارد شناخته شده ای وجود دارد. گوگل و ردیاب ها کمی گربه و موش بازی می کنند. 

دلایل کاهش رتبه سایت در گوگل

وقتی Google صفحات نتیجه موتور جستجو را تغییر می دهد ، ردیاب های رتبه بندی معمولاً باید نرم افزار خود را به روز کنند. تا زمانی که آنها نتوانند ، ممکن است رتبه بندی آنها به کاربران خود گزارش نباشد.

دلایل  افت رتبه سایت در گوگل

تغییرات اخیر وب سایت

افت رتبه بندی اغلب به دلیل تغییرات زیادی در یک وب سایت ایجاد می شود. هنگامی که دسته ای از صفحات را مهاجرت کردید ، با طراحی مجدد (پاسخگو) محتوای زیادی و یا بازسازی آنها ، نوسانات بزرگی در رتبه بندی خود مشاهده خواهید کرد. این طبیعی است و فقط باید شما را نگران کند و رتبه بندی شما به حالت قبلی خود بازنگردد.

از درون تیم خود بپرسید

با تیم و / یا آژانس خود در تماس باشید تا ببینید آیا تغییرات زیادی در وب سایت ایجاد شده است. با تیم و یا آژانس خود مشورت کنید تا ببینید آیا اخیراً چیزی تغییر کرده است یا خیر.

همچنین نرم افزار مدیریت پروژه و مخزن کد خود را از نظر فعالیتی که ممکن است مربوط به افت رتبه باشد ، بررسی کنید.

ابزار نظارت بر سئو خود را بررسی کنید

اگر رتبه بندی شما برای تجارت شما ضروری است ، بنابراین نظارت بر وب سایت خود برای تغییرات SEO در داخل صفحه بدون هیچ مشکلی است. ما بین تغییرات فنی و تغییرات محتوا تفاوت قائل می شویم – تغییرات فنی غالباً کل وب سایت را تحت تأثیر قرار می دهند ، در حالی که تغییرات محتوا اغلب فقط بر روی صفحات مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرند.

تغییرات فنی

دوبار بررسی کنید که موتورهای جستجو همچنان به روال قبلی وب سایت شما را خزنده و نمایه سازی می کنند.

این کار را با خزیدن در وب سایت و بررسی دقیق تغییرات در:

  • کد وضعیت HTTP: آیا صفحات شما هنوز وضعیت HTTP 200 را برمی گردانند و آیا هدایت ها همچنان برقرار است؟
  • URL متعارف : آیا URL های متعارف شما تغییر کرده است؟
  • برچسب روبات های متا : آیا به موتورهای جستجو ناگهان گفته شده که صفحات اصلی شما را فهرست نکنند؟
  • Robots.txt : آیا robots.txt شما تغییر کرده است ؟ آیا موتورهای جستجو هنوز به تمام بخشهای وب سایت شما که باید نمایه شوند دسترسی دارند؟
  • Hreflang : آیا تعاریف hreflang شما هنوز به درستی تنظیم شده است؟

تغییر در ساختار لینک های داخلی وب سایت می تواند تأثیر زیادی در عملکرد سئو صفحات شما داشته باشد ، خصوصاً اگر صحبت از تغییر پیوندها در صفحه اصلی ، سایر صفحات معتبر و نوار کناری یا پاورقی باشد.

به خصوص هنگامی که یک طراحی مجدد انجام شده است ، شما اغلب شاهد تغییر بزرگی در ساختار پیوند داخلی هستید ، بنابراین مراقب آن باشید.

تغییرات محتوا

موتورهای جستجو از محتوا برای تعیین ارتباط مربوط به سئوالات جستجو استفاده می کنند ، بنابراین تغییرات محتوا تأثیر زیادی در رتبه بندی شما دارد. و صفحاتی که حذف می شوند تأثیر بیشتری دارند.

برای بررسی مجدد اینکه آیا محتوای شما تغییر کرده است یا خیر ، وب سایت خود را جستجو کرده و به طور خاص بررسی تغییرات در:

  • عنوان : حتی کوچکترین تغییر در برچسب عنوان می تواند تأثیر زیادی در رتبه بندی شما داشته باشد. آیا تغییراتی ایجاد شده است؟
  • توضیحات متا : اگرچه به طور مستقیم بر رتبه بندی شما تأثیر نمی گذارد ، اما توضیحات متا بر میزان کلیک (CTR) برای نتیجه جستجوی شما تأثیر می گذارد. و CTR بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد. بنابراین برای تغییر در توضیحات متا خود بررسی کنید.
  • عنوان ها : عناوین با موتورهای جستجو نیز ارتباط برقرار می کنند. تغییرات عنوان ها ممکن است بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد ، بنابراین بررسی کنید که آیا تغییر کرده اند یا خیر.
  • محتوای بدن: Google برای تعیین اینکه برای چه سوالاتی مرتبط است ، به شدت به محتوای بدن صفحه شما اعتماد می کند. اگر تغییراتی در عناوین ، توضیحات متا یا عناوین پیدا کرده اید ، احتمال اینکه محتوای بدن نیز تغییر کرده باشد بسیار زیاد است. ببینید آیا می توانید تغییراتی را که ایجاد شده پیدا کنید. به عنوان مثال ، وردپرس این تغییرات را به طور خودکار ردیابی می کند. متناوباً ، می توانید نسخه cached صفحه Google خود را با cache: پرس و جو یا با بررسی دستگاه Way Back جستجو کنید .

مشابه پیگیری تغییرات فنی ، پیگیری تغییرات محتوا کاری بسیار وقت گیر و مستعد خطا است. این همان چیزی است که شما می خواهید از طریق خلبان خودکار اجرا کنید ، مانند ContentKing.

به روزرسانی الگوریتم گوگل

به روزرسانی های گوگل اغلب دلیل نوسانات رتبه بندی هستند.

طبق Search Engine Land ، گوگل در سال 2018 تغییر در الگوریتم های خود ایجاد کرده است. ما فکر می کنیم که از آن زمان به بعد این تعداد فقط رشد کرده است.

برخی از تغییرات کوچک و به سختی قابل توجه هستند. تغییرات دیگر عظیم است و باعث ایجاد یا خراب شدن مشاغل می شود.

بررسی کنید که آیا افت رتبه شما با به روزرسانی Google همزمان است. در حالی که گوگل به ندرت در مورد به روزرسانی های کوچک باز است ، متخصصان سئو در سراسر جهان مراقب هستند و ابزارهایی ساخته اند که تغییرات بزرگی در رتبه بندی پیدا می کند و سعی می کند آنها را به روزرسانی کند.

برای بررسی اینکه آیا گزارش یک به روز رسانی گوگل بوده است وجود دارد، بررسی بری شوارتز وجود دارد گوگل به روز رسانی شد .

برای نظارت بر نوسانات رتبه بندی در طول زمان ، ابزار زیر را بررسی کنید:

  • رتبه بندی پیشرفته وب
  • RankRanger
  • AccuRanker

به خاطر داشته باشید که افت رتبه بندی به دلیل به روزرسانی الگوریتم گوگل همیشه بلافاصله اتفاق نمی افتد. اغلب اوقات ، مرتبا مشاهده خواهید کرد که رتبه های شما به تدریج دور می شوند. این منطقی است ، زیرا گوگل مجبور است مقدار زیادی از مجموعه داده ها را دوباره محاسبه و دوباره پردازش کند.

فیلترهای Google مانند Penguin یا Panda می توانند به همین روش کار کنند و منجر به افت رتبه در طی چند هفته شوند.

وب سایت هک شده است

متأسفانه ، هک سایت یک خط تجارت واقعاً فعال است. وقتی هکرها در داخل آنها قرار گرفتند ، اغلب وب سایت هایی را با کد مخرب و محتوای ناخواسته و پیوندها آلوده می کنند. این برای رتبه بندی شما بسیار مضر است ، بنابراین مهم است که رد کنید که هک شده اید.

در واقع به احتمال زیاد وب سایت شما هک نشده است ، اما اگر چنین شده است ، باید ASAP را در مورد آن بدانید تا بتوانید تدابیری را برای بازیابی مجدد کنترل وب سایت خود و بازگرداندن آن به شرایط اولیه خود انجام دهید.

Google وب سایت ها را از نظر کد و فعالیت مخرب اسکن می کند. اگر متوجه شوند وب سایت شما هک شده است ، از طریق Google Search Console در این باره به شما اطلاع می دهند. اگرچه این بررسی اثبات احمقانه ای نیست ، اما فقط 10 ثانیه طول می کشد تا Google Search Console را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها از هک اطلاعاتی دارند یا خیر بنابراین توصیه می کنیم همیشه این مورد را بررسی کنید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *