سئو چیست و چرا اهمیت دارد

سئو چرا اهمیت دارد

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هنر و علمی جذاب ساختن صفحات وب برای موتورهای جستجو است. هرچه SEO یک وب سایت بهتر باشد ، احتمال اینکه شخصی هنگام جستجوی اطلاعات در اینترنت با وب سایت روبرو شود بیشتر است.

در اینجا مواردی است که شما باید در مورد SEO برای بهبود عملکرد وب سایت خود بدانید.

سئو چیست؟


بهینه سازی موتور جستجو عملی است که باعث می شود وب سایت در نتایج موتور جستجو بالاتر برود.

  SEO به دنبال تعدیل فاکتورهای خاص شناخته شده برای تأثیر در نتایج موتور جستجو است. سئو موفق می تواند صفحات خاصی را نسبت به صفحات مشابهی که برای کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی مشابه رقابت می کنند ، برای موتورهای جستجو جذاب تر کند.

هرچه بهینه سازی موتور جستجو برای یک صفحه وب بهتر باشد ، در لیست های نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. سئو می تواند به یک وب سایت کمک کند تا رقبای ارائه دهنده محصول یا خدمات مشابه را شکست دهد.

سئو چیست
seo چیست

چرا سئو مهم است؟

درک اینکه SEO چیست و استفاده از یک استراتژی خوب برای آینده برند شما ضروری است. به نظر شما اغراق می کنیم؟ نگاهی به این دلایل:

  1. دید خود را چندین برابر کنید.  تصور کنید که می توانید وب سایت خود را برای مدت زمانی با 500000 جستجو ماهانه قرار دهید. اگر اولین نتیجه ای که در موتورهای جستجو ظاهر می شود 20٪ کلیک را انجام می دهد ، شما ماهانه 100000 بازدید ارگانیک را بدست می آورید ، یعنی هیچ هزینه اضافی ندارند.
  2. وب سایت خود را بهبود ببخشید . به خوبی انجام شده است ، تکنیک های موقعیت یابی وب نه تنها صفحه شما را برای موتورهای جستجو بلکه برای خود کاربران نیز بهبود می بخشد. و بهبود تجربه کاربر به معنای بهبود نتایج است.
  3. این یک سرمایه گذاری بلند مدت است . بهینه سازی وب سایت شما هزینه های اولیه خاصی دارد اما اگر موفق شوید خود را در بین موقعیت های برتر قرار دهید ، منبع خارق العاده ای از ترافیک با کیفیت و بدون هزینه خواهید داشت. در ادامه مثال قبلی ، تصور کنید که از هر 100 کاربر 1 که به وب سایت شما مراجعه می کنند ، 1 خرید اینترنتی انجام می شود و ارزش مشتری 100 یورو است. در این صورت شما می توانید ماهیانه 100000 یورو درآمد کسب کنید. 
  4. وب سایت خود را سودآور کنید.  اگر شما برای ساختن وب سایتی که نشان دهنده برند شما باشد ، سرمایه گذاری ارزشمندی در پول ، زمان و منابع خود انجام داده اید ، مساله منطقی این است که تا آنجا که ممکن است کاربران بیشتری از آن بازدید کنند تا از این سرمایه گذاری استفاده کنند.
  5. تأثیر خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید . موقعیت یابی وب باعث ایجاد هم افزایی با رسانه های اجتماعی می شود ، زیرا پیوندهایی که در شبکه ها به اشتراک گذاشته می شوند از عناوین و توصیفاتی استفاده می کنند که به عنوان بخشی از استراتژی موقعیت یابی خود بهینه سازی کرده اید.
  6. اعتماد و اعتبار ایجاد کنید . همانطور که قبلاً توضیح دادم ، اقتدار و ارتباط دو عامل کلیدی در سئو هستند. بنابراین ، هنگامی که وب سایت شما در میان اولین نتایج جستجو ظاهر می شود ، کاربران می دانند که سایتی است که حاوی اطلاعاتی است که به دنبال آن هستند و توسط بسیاری از کاربران تأیید شده است. در نهایت ، این اعتماد به نفس را به آنها می دهد که برای تبدیل به آن نیاز دارند.
  7. قابل اندازه گیری و بهینه سازی است.  می توانید نتایج کلیه تکنیک ها و فاکتورهای موثر در سایت خود را ارزیابی کنید ، ببینید کدام یک بهترین نتیجه را می دهند و در صورت لزوم دوره را اصلاح کنید.
چرا سئو مهم هست
seo مهم هست

نحوه بهبود سئو: به بهترین روش ها بروید

بهترین نکته در مورد SEO این است که هیچ سس مخفی برای درست کردن آن وجود ندارد. آنچه شما باید بدانید همه چیز در فضای باز است ، و همه آنچه شما واقعاً به آن احتیاج دارید ، درک بسیار خوبی از آنچه افراد در جستجوی جستجو به دنبال آن هستند – و چرا. درست است ، این واقعیت که هیچ فرمول جادویی برای استفاده وجود ندارد ، SEO را نیز به همان سختی دشوار می کند مانند یک هدف در حال حرکت دائمی.

به همین دلایل ، SEO در اصل مجموعه ای از بهترین شیوه های افزایش رتبه در موتور های جستجو که مداوم در حال تحول است که می خواهید برای اتخاذ کل نگر ، با این آزادی که تمرکز خود را بر جنبه های مبتنی بر اولویت های کاری خود انجام دهید ، به بهترین وجه انجام دهید.

نحوه بهبود سئو
بهبود seo

متخصصان سئو

مشاغلی که می خواهند عملکرد وب سایت خود را بهبود ببخشند ممکن است استخدام یک متخصص سئو را در نظر بگیرند. این متخصصان کلیه تغییرات در عملکرد موتور جستجو را ردیابی می کنند تا بتوانند صفحات را به همین ترتیب بهینه کنند. آنها همچنین با تغییرات در سیاست های مختلف ارسال موتور جستجو همراه هستند.

وقتی طراح را برای ایجاد یک وب سایت تجاری انتخاب می کنید ، باید از آنها در مورد بهینه سازی موتور جستجو بپرسید ، زیرا SEO باید در صفحات شما تعبیه شود. اگرچه هرگز برای بهینه سازی یا تغییر صفحاتی که قبلاً منتشر شده اند خیلی دیر است ، در هنگام ایجاد صفحه ، بهینه سازی موتور جستجو بسیار آسان است.

سهم بازار موتور جستجو

طبق NetMarketShare ، گروهی که استفاده از موتور جستجو را ردیابی می کنند ، گوگل با اختلاف زیاد غالب ترین موتور جستجو است.   در اینجا تجزیه و تحلیل کامل پنج موتور جستجوگر برتر بر اساس سهم بازار در ژوئن سال 2020 آورده شده است:

  • گوگل: 83.94٪
  • بایدو: 6.73٪
  • بینگ: 6.23٪
  • یاهو !: 1.45٪
  • یاندکس: 0.89٪

استراتژی های اصلی

  • جستجوهای صوتی . تخمین زده می شود که در سال 2020 ، 50٪ جستجوها از طریق صدا ، با فناوری هایی مانند بلندگوهای هوشمند یا دستیار Google انجام می شود. این به معنای تغییر مهمی در نحوه برخورد با موقعیت است ، زیرا جستجوی صوتی طولانی تر ، دم طولانی تر است و به روشی طبیعی تر بیان می شود.
  • حیث التفاتی . هوش مصنوعی به طور فزاینده ای نقش برجسته تری در موقعیت یابی دارد. بنابراین ، موتورهای جستجو به جای جستجوی کورکورانه کلمات کلیدی ، قادر به تشخیص عمدی کاربر هستند حتی اگر جستجو خود را به روش های مختلف بیان کنند. بنابراین ، تمرکز باید همیشه روی سودمندی برای کاربر و محتوای با کیفیت باشد.
  • موقعیت صفر گوگل . به طور فزاینده ، جستجوهای Google نتیجه ای در “موقعیت صفر” دارند ، یعنی بخشی از محتوای یک صفحه را به عنوان پاسخ مستقیم به سوال کاربر نشان می دهد. برای حضور در اینجا ، مهم است که داده های غنی را در وب سایت خود قرار دهید.
  • اولویت بندی موبایل . این یک واقعیت است که سالهاست که گوگل تصمیم گرفته است رتبه بندی وب را بر اساس نسخه خود برای تلفن های همراه انجام دهد ، نه برای رایانه ها. بنابراین ، بهانه ای برای نداشتن یک وب سایت موبایل کاملاً بهینه شده ، چه از طریق یک طراحی پاسخگو یا AMP (Accelerated Mobile Pages) وجود ندارد.
  • آگاهی از برند به عنوان یک عامل  . با هوشمندتر شدن الگوریتم های گوگل ، به نظر می رسد عواملی مانند قطع ارتباط لینک نام تجاری می توانند در این زمینه نقش داشته باشند. در پایان ، آگاهی و موقعیت تجاری دو عنصر هستند که به طور متقابل سود می برند ، بنابراین شما باید هر دو را به خوبی کار کنید.

روی مخاطبان خود متمرکز شوید

اکنون که با SEO آشنایی دارید ، می توانید برای بهبود رتبه و دید سایت خود تلاش کنید. و کار ساده ای است! محتوای شما برای مخاطبانتان با ارزش تر است – و هرچه جنبه های فنی سایت خود را بهینه تر کنید – نتایج شما بهتر خواهد شد.

منبع:source

مطالب مشابه

Internal Links

سئو داخلی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *